Hondje, waar ben je?

 10,49

‘Hondje, waar ben je?’ is het mooie vijfde deel met flapjes in de populaire peuterserie ‘Waar ben je?’ van de Zweedse ontwerpster Ingela P Arrhenius.
In ‘Hondje, waar ben je?’ zitten alle huisdieren verstopt achter de flapjes. Kun jij de poes, de muis, het konijn en het hondje vinden? De flapjes zijn gemaakt van vilt: lekker zacht én stevig dus! Een zoek-en-vind-boekje voor de allerkleinsten, met als verrassing een spiegeltje op de laatste pagina.

Auteur en illustrator Ingela P. Arrhenius maakt een feest van de eerste boekjes voor je peuter. Zowel peuters als hun ouders zijn dol op haar onweerstaanbare illustraties en vormgeving. Haar succesvolle Waar ben je? serie is al jarenlang een groot succes. Je vindt bij ons een groot aanbod in deze serie leuke boekjes.

 

 

Uitverkocht

Artikelnummer: DD2572 Categorie:

Hondje, waar ben je?
‘Hondje, waar ben je?’ is het mooie vijfde deel met flapjes in de populaire peuterserie ‘Waar ben je?’ van de Zweedse ontwerpster Ingela P Arrhenius.
In ‘Hondje, waar ben je?’ zitten alle huisdieren verstopt achter de flapjes. Kun jij de poes, de muis, het konijn en het hondje vinden? De flapjes zijn gemaakt van vilt: lekker zacht én stevig dus! Een zoek-en-vind-boekje voor de allerkleinsten, met als verrassing een spiegeltje op de laatste pagina.

Auteur en illustrator Ingela P. Arrhenius maakt een feest van de eerste boekjes voor je peuter. Zowel peuters als hun ouders zijn dol op haar onweerstaanbare illustraties en vormgeving. Haar succesvolle Waar ben je? serie is al jarenlang een groot succes. Je vindt bij ons een groot aanbod in deze serie leuke boekjes.

Bekijk ook het boek Beestje, waar ben je? of Brave hond! Stoute kat! en de andere leuke boeken.

Positieve effecten voorlezen
Voorlezen heeft tal van positieve effecten op de ontwikkeling van kinderen. Zowel op emotioneel, cognitief als sociaal vlak. Voorlezen draagt bij tot een betere taal- en leesvaardigheid van het kind. Hoe vroeger en regelmatiger kinderen worden voorgelezen, hoe groter de voordelen zijn.

Voorlezen prikkelt de fantasie en nieuwsgierigheid van kinderen. Door samen met kinderen in een verhaal te duiken, komen ze in een andere wereld terecht en leren ze nieuwe en onbekende dingen kennen. Hun dagelijkse wereld wordt groter, ze kunnen meeleven en zich identificeren met personages. Verhalen kunnen kinderen blij en vrolijk maken, maar ze kunnen ook gevoelige thema’s zoals ziekte, verlies en dood bespreekbaar maken. Boeken kunnen een goede aanleiding zijn om na het voorlezen te praten over emoties zoals angst en verdriet. Ook zorgt voorlezen voor rust, ontspanning en structuur in de dag van kinderen. Een verhaaltje voor het slapen gaan is daar een mooi voorbeeld van.

Voorlezen heeft een bewezen positief effect op de ontwikkeling van taalvaardigheid, leesvaardigheid en ontluikende geletterdheid. De zinsbouw, de opbouw van verhalen en het woordgebruik zijn anders dan die in het dagelijkse taalgebruik. Voorlezen verrijkt dus de woordenschat en draagt bij tot een beter taalgevoel en taalbegrip. Kinderen die op jonge leeftijd regelmatig voorgelezen worden, leren later sneller zelf lezen en hebben minder moeite met spellen en begrijpend lezen. Ook op vlak van concentratie en rekenvaardigheid is er een merkbare positieve invloed. Die effecten duren tot ver in het basisonderwijs.