Kerstmis met Rupsje Nooitgenoeg (flapjes)

 11,99

Kerstmis met Rupsje Nooitgenoeg is een sfeervol en vrolijk kerstboek met stevige flapjes. In dit kinderboek viert Rupsje Nooitgenoeg kerstavond. Maar waar is iedereen in deze stille nacht? Rupsje Nooitgenoeg gaat op zoek: kan hij de poes, muis en hond vinden achter de flapjes? Wie knabbelt er daar aan het huisje van koek? En waar is de Kerstman eigenlijk?

Op voorraad

Artikelnummer: DD3115 Categorie:

Kerstmis met Rupsje Nooitgenoeg (flapjes)
Kerstmis met Rupsje Nooitgenoeg is een sfeervol en vrolijk kerstboek met stevige flapjes. In dit kinderboek viert Rupsje Nooitgenoeg kerstavond. Maar waar is iedereen in deze stille nacht? Rupsje Nooitgenoeg gaat op zoek: kan hij de poes, muis en hond vinden achter de flapjes? Wie knabbelt er daar aan het huisje van koek? En waar is de Kerstman eigenlijk?
Voor kinderen vanaf 2 jaar.

Bekijk ook het boek Dikkie Dik en de kerstmuis, flapjesboek en de andere leuke boeken.

Positieve effecten voorlezen
Voorlezen heeft tal van positieve effecten op de ontwikkeling van kinderen. Zowel op emotioneel, cognitief als sociaal vlak. Voorlezen draagt bij tot een betere taal- en leesvaardigheid van het kind. Hoe vroeger en regelmatiger kinderen worden voorgelezen, hoe groter de voordelen zijn.

Voorlezen prikkelt de fantasie en nieuwsgierigheid van kinderen. Door samen met kinderen in een verhaal te duiken, komen ze in een andere wereld terecht en leren ze nieuwe en onbekende dingen kennen. Hun dagelijkse wereld wordt groter, ze kunnen meeleven en zich identificeren met personages. Verhalen kunnen kinderen blij en vrolijk maken, maar ze kunnen ook gevoelige thema’s zoals ziekte, verlies en dood bespreekbaar maken. Boeken kunnen een goede aanleiding zijn om na het voorlezen te praten over emoties zoals angst en verdriet. Ook zorgt voorlezen voor rust, ontspanning en structuur in de dag van kinderen. Een verhaaltje voor het slapen gaan is daar een mooi voorbeeld van.

Voorlezen heeft een bewezen positief effect op de ontwikkeling van taalvaardigheid, leesvaardigheid en ontluikende geletterdheid. De zinsbouw, de opbouw van verhalen en het woordgebruik zijn anders dan die in het dagelijkse taalgebruik. Voorlezen verrijkt dus de woordenschat en draagt bij tot een beter taalgevoel en taalbegrip. Kinderen die op jonge leeftijd regelmatig voorgelezen worden, leren later sneller zelf lezen en hebben minder moeite met spellen en begrijpend lezen. Ook op vlak van concentratie en rekenvaardigheid is er een merkbare positieve invloed. Die effecten duren tot ver in het basisonderwijs.