Kolletje en Dirk; O, kom er eens kijken

 5,99

Vier sinterklaas met Kolletje en Dirk van Pieter Feller en Natascha Stenvert in Kolletje & Dirk – O, kom er eens kijken… Met nieuwe verhalen! Tegelijk met deze uitgave verschijnt ook een kerstboek: O, dennenboom.

Over Kolletje, het meisje met de rood-witte toversokken, en haar vriendje Dirk zijn inmiddels veel boeken verschenen. Ze zijn geliefd bij jonge kinderen en hun voorlezende (groot)ouders en bij meesters en juffen. De boeken met de vrolijke, kleurrijke illustraties bevatten korte, afgeronde verhalen en zijn perfect om voor te lezen voor het slapengaan of in de klas. Dit boek bevat gloednieuwe verhalen over Kolletje en Dirk, die op geheel eigen wijze sinterklaas vieren!

Op voorraad

Artikelnummer: DD2478 Categorie:

Kolletje en Dirk; O, kom er eens kijken
Vier sinterklaas met Kolletje en Dirk van Pieter Feller en Natascha Stenvert in Kolletje & Dirk – O, kom er eens kijken… Met nieuwe verhalen! Tegelijk met deze uitgave verschijnt ook een kerstboek: O, dennenboom.

Over Kolletje, het meisje met de rood-witte toversokken, en haar vriendje Dirk zijn inmiddels veel boeken verschenen. Ze zijn geliefd bij jonge kinderen en hun voorlezende (groot)ouders en bij meesters en juffen. De boeken met de vrolijke, kleurrijke illustraties bevatten korte, afgeronde verhalen en zijn perfect om voor te lezen voor het slapengaan of in de klas. Dit boek bevat gloednieuwe verhalen over Kolletje en Dirk, die op geheel eigen wijze sinterklaas vieren!

O, wat blijven de boeken over Kolletje en Dirk toch leuk. Gezellige verhaaltjes die precies passen in de belevingswereld van een kleuter in deze tijd

Klik hier voor meer boeken.

Voorlezen heeft tal van positieve effecten op de ontwikkeling van kinderen. Zowel op emotioneel, cognitief als sociaal vlak. Voorlezen draagt bij tot een betere taal- en leesvaardigheid van het kind. Hoe vroeger en regelmatiger kinderen worden voorgelezen, hoe groter de voordelen zijn.
Voorlezen heeft een bewezen positief effect op de ontwikkeling van taalvaardigheid, leesvaardigheid en ontluikende geletterdheid. De zinsbouw, de opbouw van verhalen en het woordgebruik zijn anders dan die in het dagelijkse taalgebruik. Voorlezen verrijkt dus de woordenschat en draagt bij tot een beter taalgevoel en taalbegrip. Kinderen die op jonge leeftijd regelmatig voorgelezen worden, leren later sneller zelf lezen en hebben minder moeite met spellen en begrijpend lezen. Ook op vlak van concentratie en rekenvaardigheid is er een merkbare positieve invloed. Die effecten duren tot ver in het basisonderwijs.