Beer moet nodig… poepen!

 13,49

Soms zijn de simpelste dingen het moeilijkst te vinden… Bob de verlegen beer heeft een groot probleem: hij zoekt een rustig plekje om te poepen, maar de andere dieren in het bos laten hem niet alleen. Wat nu? Kijk mee hoe Bob een hilarisch avontuur beleeft in het bos terwijl hij op zoek is naar iets wat hij heel graag wil: een eigen plek om te poepen!

Op voorraad

Artikelnummer: DD2587 Categorie:

Beer moet nodig… poepen!
Beer moet nodig… poepen! is een leuk kinderboekje. Soms zijn de simpelste dingen het moeilijkst te vinden… Bob de verlegen beer heeft een groot probleem: hij zoekt een rustig plekje om te poepen, maar de andere dieren in het bos laten hem niet alleen. Wat nu? Kijk mee hoe Bob een hilarisch avontuur beleeft in het bos terwijl hij op zoek is naar iets wat hij heel graag wil: een eigen plek om te poepen!

Jonny Leighton is een redacteur en schrijver uit Londen. Beer moet nodig… poepen! is zijn allereerste prentenboek. Mike Byrne studeerde kinderboekenillustratie, en werkt nu als succesvol illustrator. Hij brengt zijn dagen door met het creëren van geweldige personages om verhalen tot leven te brengen.

Bekijk ook het boek Loet de Beer of Poeski en Moeski zoeken een thuis en de andere leuke boeken.

Positieve effecten voorlezen
Voorlezen heeft tal van positieve effecten op de ontwikkeling van kinderen. Zowel op emotioneel, cognitief als sociaal vlak. Voorlezen draagt bij tot een betere taal- en leesvaardigheid van het kind. Hoe vroeger en regelmatiger kinderen worden voorgelezen, hoe groter de voordelen zijn.

Voorlezen prikkelt de fantasie en nieuwsgierigheid van kinderen. Door samen met kinderen in een verhaal te duiken, komen ze in een andere wereld terecht en leren ze nieuwe en onbekende dingen kennen. Hun dagelijkse wereld wordt groter, ze kunnen meeleven en zich identificeren met personages. Verhalen kunnen kinderen blij en vrolijk maken, maar ze kunnen ook gevoelige thema’s zoals ziekte, verlies en dood bespreekbaar maken. Boeken kunnen een goede aanleiding zijn om na het voorlezen te praten over emoties zoals angst en verdriet. Ook zorgt voorlezen voor rust, ontspanning en structuur in de dag van kinderen. Een verhaaltje voor het slapen gaan is daar een mooi voorbeeld van.

Voorlezen heeft een bewezen positief effect op de ontwikkeling van taalvaardigheid, leesvaardigheid en ontluikende geletterdheid. De zinsbouw, de opbouw van verhalen en het woordgebruik zijn anders dan die in het dagelijkse taalgebruik. Voorlezen verrijkt dus de woordenschat en draagt bij tot een beter taalgevoel en taalbegrip. Kinderen die op jonge leeftijd regelmatig voorgelezen worden, leren later sneller zelf lezen en hebben minder moeite met spellen en begrijpend lezen. Ook op vlak van concentratie en rekenvaardigheid is er een merkbare positieve invloed. Die effecten duren tot ver in het basisonderwijs.